Fråga: Vad är Lainen?

Svar: En otränad sitta-vid-datorn-nörd som lätt känns igen på sin uppblåsta mage och idag även vaggande gångstil.

För vaggar det gör jag idag.
Varför?
Jo:
Igår skulle Rönnbär 1 och Rönnbär 2, aka jag och Malin, köpa träningskort på iksu.
Sådär lagomt rädda och rönnbäriga var vi när vi kom in genom dörrarna och såg hur mycket folk det var, och så stort!
Inte som Friskis i Hornstull, inte som gymet i Holmsund, nej, det går inte ens att jämföra.

Förtjusningen steg ända upp till öronen när vi fick springa på ett löpband och samtidigt se på Vänner eller Simpsons.
Mer än en och en halv timme passerade medan vi tränade på diverse maskiner. Glada och rosiga om kinderna stretchade vi sedan för att öka på våran duktighetsnivå ännu lite till.

Sedan ville Malin simma, ja, båda ville faktiskt simma.
Men det ville inte min mage.
Därför gav jag upp och åkte hem för att stoppa i mig föda.
Det är hårt att ha en inbyggd mat- och-sovklocka i magen. Fast min är mer som en tickande bomb. Om jag inte äter i tid börjar den svälla och göra ont.
Men Malin förstod och gick för att plaska i sin ensamhet.

För den som inte förstod är det träningsvärken som framkallar min vaggande gångstil idag.

Kommentarer
Postat av: Rönnbäret

Jippie yey! Jag har också träningsvärk. Det är så skööönt :D

Duu, det känns lite stressigt med sushi imorn. Kan vi kanske ta det nästa fredag?

2008-09-11 @ 16:02:14
URL: http://passopp.blogg.se/
Postat av: Nene

Svar: tack så mycket :)

2008-09-14 @ 20:25:55
URL: http://nene.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0