Tjejen som ska hyra Lainenheten bör ej ha fobi

Nu har jag inte haft tid att blogg på några dagar, eftersom jag har varit mitt uppe i flytten.
Därför tar jag alltihopa nu från fredag morgon:

Väckarklockan ringde. Det skulle bli min sista dag på jobbet. Även fast jag var trött och, i vanlig ordning, hade gått och lagt mig för sent kvällen innan kände jag mig pigg och glad.

Med rufsigt hår och förmodligen inte så väldoftande utandningsluft tassade jag iväg till badrummet. Jag satte mig på toastolen för att kissa en liten slurk.
Då ser jag en spindel springa över golvet.
Med tanke på den spindel som i flera dagar bodde i min termometer, så att jag knappt vågade titta hur kallt det var ute, kände jag mig ganska less.
Efter lite tvekan tänkte jag "vad fan vill du mig" och mosade det stackars djuret med min kära vän som gjort underverk i badrummet dagen innan; Jif-flaskan.

Nu kanske du inte tror att det är någon stor bedrift att döda en liten spindel, men i mig sprudlade stoltheten. Jag, Lainen, hade gjort mig av med en spindel på egen hand. Utan att få något fobianfall!
Det förtjänar ett halleluja!

Fem minuter senare satt jag och grät för mig själv i soffan.
Varför?
Jo, tänk dig följande:

En spindel.
En sån där med tjockaste tänkbara kroppen, en som haft det riktigt gött på nån gammal vind och blivit fet som en stor skalbagge.
OCH.
En sån där liten spindel med jättelånga ben.
Korsa dem och gör de jättelånga benen lite tjockare.


Där, nu har du vad som satt på min vägg, i MIN Lainenhet.
Den största spindel jag nånsin har sett.
I alla fall i detta avlånga land.

Mitt fobianfall var inte mildt.
När jag väl hade slutat skaka och samlat mig lite började det tjocka odjuret k-r-y-p-a.
Inte okej.

Det dröjde ungefär en kvart innan jag fann mod att dammsuga upp djuret.
Klockan tio i sex en fredagsmorgon.
Mina grannar sa inte direkt halleluja, men vad skulle jag göra? Vara instängd i lägenheten och skrika hela dagen för att den hade satt sig på tröskeln mellan hallen och rummet, vilket gjorde att jag inte vågade passera?

Efter den här incidenten blev jag lite väl paranoid.
Jag gillar Lainenheten, men nu är det faktiskt skönt att slippa den.
Spindelhärden och min fobi drar inte ritkigt jämnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0