Kräftkalas

I lördags var det middag hemma hos mig och Martin, med kräftor på menyn.
Karl och Linda var på plats och tillsammans skulle vi ha en trevlig stund där vi skalade kräftor och lugnt och sakta stoppade i oss maten. Det var vad jag och Linda väntade oss, i alla fall.

Men Karl har tröttnat på att skala kräfor, för resten av sitt liv, så redan innan någon hade hunnit tänka ordet "kräfta" drog han fram sin burk med kräftskjärtar i lake. Denna avnjöt han samtidigt som han hoppades på att vi skulle kasta avundsjuka blickar åt hans håll.
Martin, som är en väldigt oerfaren kräftätare tröttnade efter några kräftor och övergick till att äta paj. Kvar var jag och Linda som tappert skalade varenda liten kräfta och avnjöt dem på en toast med grönsaker och wasabisås.

Wasabisåsen var det förresten ingen som tyckte om. Receptet fanns på kräftförpackningen och innehåller avocado, lime, wasabi och gräddfil. Jag tyckte att den var mumma och höll på att gå i taket för att den var så god, men de andra hade nog uppskattat om jag hade glömt att stå och sukta vid sushihyllan på ica maxi, glömt att plocka ned den i vagnen och betalat för den i kassan och mest av allt glömt att frikostigt förse såsen med precious wasabi.




Efter middagen var min kräftkoma inte mild.
Jag låg som en strandad säl i soffan.
Orkade inte röra mig.
Efter nio åkte Karl och Linda hem och jag tog en 1-timmeslur.
När jag vaknade hade jag fortfarande kräftkoma.
Också fick jag ont i magen resten av helgen, så no more kräfta for Lainen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar: de har jag hittat på deviantart.com! :

2008-09-08 @ 14:09:38
Postat av: MATILDA

svar: de har jag hittat på deviantart.com! :) penslarna alltså ;D

2008-09-08 @ 14:09:49
URL: http://matildahammar.blogg.se/
Postat av: Daniel

GO Martin!

2008-09-08 @ 16:35:23
Postat av: Linda

Jag tyckte wasabin var riktigt god ju!

2008-09-08 @ 18:03:08
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0