När jag ska sola

Jag skrev ett inlägg i söndags som jag glömde att publicera. Därför låtsas jag som ingenting och lägger upp det nu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag var jag beredd på att ligga ute och sola i finaste finvädret, så med min soloutfit och diverse ligga-i-solen-och-slappa-utrustning begav jag mig mot närmaste solplats. När jag kom fram var det inte finaste finvädret längre, utan tunna moln hade samlats på himlen.
Jag kan inte säga annat än att det var ganska behagligt, men ändå var jag butter för att solen inte var framme. Om jag då hade vetat så skulle jag inte ha tänkt en enda negativ tanke om molnmassorna. Nej, om jag hade vetat om svetten som skulle rinna, törsten som skulle komma och yrheten innan återhämtningen hade jag varit fullt nöjd med min dåvarande situation.
Men, girig som jag är suktade jag ändå efter solens varma strålar och surade för att molnen låg ivägen och skrattade åt mina försök att friska upp min grådaskiga hudton.

Jag gick på en promenad för att äta lunch på Wintervikens café, men tyvärr var det sommarstängt. Efter att jag hade svurit en gång eller två tyckte jag att det inte gjorde mig så mycket. Min solradar hade nämligen börjat ana solstrålar på himlavalvet. Glad i hågen la jag mig ned igen på min filt. Några minuter gick och jag somnade i solen.

När jag vaknade var jag alldeles svettig.
Törstig.
Hungrig.
Kissnödig.

Yr i skallen packade jag ihop mina saker och började vingla mot okänd destination. Jag letade efter en oas, något som kunde rädda mig från detta.
Jag fann Ica.
Iskalla kyldiskar, piggelin och lite mat.

Väl hemma i Lainenheten upptäckte jag att det var 36 grader på min balkong. Och ändå inte i direkt solljus.
Jag svettades fortfarande som en gris och övervägde huruvida det skulle anses normalt eller inte att lägga sig på golvet längst ned i trapphuset.
Jag tog mitt vett till fånga och tog en dusch, så kall så att den trängde igenom mina många lager fett och snuddade vid min glödande, trettiosex grader varma benstomme.
Pleasure as it should be.

Nästa gång det är närmare trettio grader varmt och tunna moln skyddar mig från att drabbas av vätskebrist och röd hud, kommer jag att vara nöjd?
Troligen inte.
Jag är och förblir en soldyrkare, hur mycket den än bränner mig och ger mig solsting.


En vanlig syn när det gäller mig, sommar och sol.

Ps, när jag skrev det här inlägget var det troligt att jag hade solsting.
Jag tyckte, som vanligt, att jag var värsta kungen på att stava, men efter lite eftertanke kom jag på att detta inte är okej:
-Törsdig
-Sacker

Kommentarer
Postat av: Daniel

Vad ska ens Sacker betyda? Somna i solen är inte att leka med...



btw: dina solglasögon är fan fula

2008-07-29 @ 21:39:07
Postat av: Lainen

Sacker = saker för den som undrar!

Och Daniel, mina glasögon är inte fulare än DIG!

2008-07-29 @ 21:48:58
URL: http://lainen.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Håll käften.

2008-07-30 @ 21:26:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0