Bara Klubba, inget annat

En sådan här dag finns det bara ett ställe jag vill vara på.
Eller nej, det finns två:
-På en segelbåt på havet.
-På Klubba

Inga kompromisser, bara segelbåt eller Klubba, ön med stort Ö.
Ingen annan strand, ingen annan ö är tillräckligt okej.
Bara klubba.

Jag vill inte ligga och sola på en filt i gräset, jag vill sola på en klippa (eller en båt).
Jag vill inte bada ett stenkast från en småbåtshamn där båtägarna har förorenat vattnet med läckande motorer och diverse skräp som de kastat i vattnet då de suttit och solat på sina båtar (utan att ha åkt iväg nånstans).
För Stockholmare kanske det är okej att bada tre meter från en skylt som skvallrar om att det finns en utloppsledning alldeles i närheten, men hemma i den norrländska skärgården är det att hoppa från Klubbas klippor som gäller.

Klubba, Klubba, Klubba.
Bara.
Det fina vädret gör bara att jag längtar hemm ännu mera.

Kommentarer
Postat av: Linda

yes, han var den sista av oss som doppade sig. han uttryckte även en massa kommentarer som: "måste vi bada?" och "det är kallt, jag fryser".

2008-07-28 @ 10:00:28
URL: http://lindie86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0