Osammanhängande, men det är så jag minns det

Idag kom jag att tänka på när jag och Åsa seglade med Biscaya.
Det är ganska precis på dagen fyra år sedan vi mönstrade av i Wasahamnen.
I elva dagar hade vi varit på sjön och seglat i oväder, kräkts över relingen, solat, badat och seglat utan att se annat än himmel som mötte hav, två dygn i sträck.
Det var livet.

Inte så konstigt att det kändes som att marken gungade när vi steg iland i ett soligt Stockholm.
Pridefestivalen var i full gång då vi anlände.

Detta får mig att längta tillbaka, längta till något roligt.
Jag vill åka ut på äventyr!


Biscaya
(Foto: Jag)




Konsten att kunna slappna av medan båten lutar så att vatten täcker halva däcket. Och medan andra jobbar hårt för att föra båten framåt i stormen. Men vaddå? Det är bara att lägga sig på andra sidan!
(Foto: Jag)




Och sist; självaste jag och Åsa, UNGA!
(Foto: Okänd, men med min analoga kompaktkamera som var min trogne anhängare på den tiden.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0